wakker

5h30 Daan zeurt ons wakker (grmphfff, ’t is zaterdag) Papa gaat naar beneden, maakt een beetje pap. Daan drinkt deze in één ruk leeg. Soest een beetje tegen mama en valt terug in slaap. Super. Hmmm. Zzzzzz.
5h40 Daan moet hoesten, er zitten was slijmpjes vast. En daar kwam de pap. Helemaal over mama heen, in mijn haar, mijn lijf, over Daan heen, heel het bed vies.
5h43 Mama in douche met Daan, bed afgetrokken, proper laken erop, Daan proper pakje. Papa springt ook snel in de douche, dan is het hele gezin lekker fris gewassen. Ik leg me terug even op bed met Daan. En hij moet weer even hoesten en daar is het vervolg van de pap. Over mama en het verse laken. Ik spurt naar de badkamer en daar volgt het laatste van de pap… over de badkamervloer, de mat, de glazen douche wand. Daan in douche met papa, mama trekt opnieuw lakens af. Ruimt de badkamer wat op
6h gezin 2 keer gedoucht, geen extra lakens meer. Tijd voor op te staan dus.
Was insteken, Daan terug een beetje eten geven, Grey’s Anatomy kijken met Daan. Wat werken in de tuin, …
12h Daan terug eten en hij verslikt zich en we did that thing from this morning all over again…
En nu is het dus 13h20 en ik heb het gevoel dat het al vijf uur is of zo. En ik wil nu ook een dutje doen…
En dan vragen mensen zich af waarom koppels met kinderen zo weinig nog buiten komen ’s avonds. Wel omdat die om tien uur ’s avonds al een dubbele dagshift erop hebben zitten en dat wanneer zij weggaan ’s avonds zij de volgende dag opnieuw die shift moeten draaien en niet tot elf uur kunnen uitslapen.

Plaats een reactie