Wijvenweek: stoef

Ik ben geen super multi-tasking-top-wijf. Ik kan veel dingen na elkaar doen, en ik kan veel dingen snel doen, maar ik kan niet veel dingen tegelijk doen. Op dat gebied ben ik een vent. Eén ding met ne keer want anders loopt het mis.
Ik heb vandaag (als in deze periode) een beetje een dipje in de zelfvertrouwen “eigen stoef”-categorie. Is het de post-bevallings-zes-maanden-dip. De teveel-hooi-op-mijn-vork-aka-een-huis-bouwen-en-tweede-kindje-krijgen-terug-aan-de-slag-dip. Ik weet het niet maar het zit momenteel niet 100%

Waar ik wel met 100% zekerheid over kan zeggen dat ik trots op ben dat is dat ik altijd gelijk heb. Niet krijg. Heb. Altijd. ALTIJD.
Dat is mega frustrerend ook. Want ik krijg zelden gelijk op het moment dat ik gelijk zou moeten krijgen omdat ik te arrogant mijn gelijk probeer door te duwen.
Maar ik heb dus altijd gelijk. Dat is ook voor mijn omgeving frustrerend omdat ze weten dat als ze tegen mij ingaan en ik gelijk blijk te hebben (ja dus) ik dat dan ook cultiveer en herhaal en blijf herhalen. De ongelovige thomassen hier in mijn nabije omgeving zijn niet te tellen, en allemaal moeten ze mij ooit gelijk geven.
Maar zo naderhand heb ik het wel gehad met al die mensen die nooit luisteren naar mijn grote gelijk. Maar wat doe je dan met je grote gelijk. Daar moet ik nog wat aan werken.

Maar ik heb dus gelijk. Altijd. Stoef.

Geef een reactie

