Wijvenweek: zelfcensuur

’t is wat paradoxaal want ik blijf ze lezen en ik blijf ook zelf schrijven maar eigenlijk maken al die wijvenblogs maken me soms gewoon pissed off.
Ik ben ’s avonds soms gewoon te moe om mij in de zetel voor de tv te ploffen laat staan om nog rokskes en broekskes te stikken, te trainen voor marathons, naar mijn werk te fietsen, mijn kinderen biologisch geteelde kost voor te zetten, ermee naar de speeltuin te trekken, musea te bezoeken, mijn lief te verleiden met sexy lingerie, nieuwe kleren te kopen, mijn haar op orde te houden, mee te zijn met alle twitter/facebook/instagram/foursquare hypes, boeken te schrijven, meer dan 2 kinderen op te voeden, een super werkneemster te zijn, getalenteerde grafisch vormgever te zijn, boeken te lezen, films te zien, …. Laat staan al die 365 dagen projecten, ik geraak amper aan elke dag bloggen deze week.
Ik haat u soms gewoon omdat ondanks het feit dat u soms over uw mindere dagen blogt, het meestal succes verhalen zijn. Vooral omdat je niet kan inschatten welke moeite er is ingegaan om het te verwezenlijken. Het werkt even demotiverend dan van die smalle computergegenereerde modellen van de H&M website. Onmogelijke idealen die ons elke dag worden voorgespiegeld door ander vrouwen.
Maar geen paniek, ik blijf lezen, net zozeer ik vodde boekskes blijf lezen. Omdat het verslavend is. Blijven schrijven dus!

3 gedachtes over “Wijvenweek: zelfcensuur

  1. Pingback: Wijvenweek: zelfcensuur | Wijvenblogs

  2. ik voel me precies een beetje aangesproken 🙂
    doch geen paniek … ’t gaat hier allemaal ook niet elke dag even vlot hoor (integendeel soms)

  3. @annelyse : je bent dan ook superwoman, en mijn favoriete blogschrijfster. ik ben zeer blij met je 365 dagen project 🙂 elke dag wat om te lezen

Geef een reactie

