winkeltje

Hier bij ons in de straat is een winkeltje waar ik al zo vaak voorbij ben gewandeld en van heb gedacht, hier moet ik echt een foto van nemen want dit gelooft niemand.
Het wordt uitgebaat door een piepklein madammeke dat een gigantische ladder nodig heeft om aan alle spullen in haar winkel aan te kunnen. Zo’n 20 jaar geleden ging ik daar al eens binnen in tijden van nood om een schriftje/tintekiller/potlood/slijper te halen voor een of andere opdracht van school.
Nu 20 jaar later is er nog niets veranderd. Letterlijk niets. Het vrouwtje baat nog steeds het winkeltje uit. In mijn hoofd is ze nu 120 jaar oud, want destijds was ze al 100jaar naar mijn mening. In de etalage liggen afwisselend (naar gelang seizoen en tijd van het jaar) kleding, speelgoed, huishoudgerief. Dit allemaal uit de jaren ’50, ’60, ’70 en ’80. In de vitrine kijken is een trip down memory lane voor… mijn moeder. Ik was niet eens geboren toen het meeste van de dingen die in haar winkel liggen, werden gemaakt. Het jammere is dat haar prijzen destijds al waanzin waren en vandaag nog meer. Moesten de dingen in haar vitrine nu “echte” mooie vintage zijn, tot daar toe, maar van die stoffige, versleten dingen prijzen aan 40€ is er wat over. Ik hoop dat er een dag komt dat er een uitverkoop komt maar dan nog zal het tegenvallen aangezien ze alles aanprijst als koopjes (zie foto’s)

Detail

6 gedachtes over “winkeltje

  1. Originele Nopper, Matchbox en Playmobil in ongeopende verpakking is toch wel wat waard, hoor. Misschien moet je voor ’t menske een Etsy winkel aanmaken.

Geef een reactie

