10

Ja ja, 10 weken is die kleine pruts al! het gaat vooruit dat het gene naam heeft. Tot nu toe meer ups dan downs. Hij slaapt nu niet meer de hele nacht bij mij, het eerste stuk ligt hij lekker in zijn eigen bedje (hooray for mama) het tweede deel (na de nacht voeding) nog wel omdat ik meestal al terug in slaap ben voor hij gedaan heeft met eten. En hij slaapt dan ook lekker door. Hij is ook al een hele brok geworden. 6kg en nog wat. Ik voel het aan mijn armen als hij eens een beetje hangerig is. Door de borstvoeding is hij heel hard een mama kindje, is wel een fijn gevoel. Dat ik hem altijd kan troosten. En verder hebben wij chance dat er geen krampjes zijn, geen reflux, geen andere kwaaltjes. Wij kruisen onze vingers, houden hout vast enz en hopen dat het zo mag blijven.

Daan is ondertussen een hele flinke kerel aan het worden die heeeel graag zingt en bezig is met potjestraining. Ik dacht dat het erger ging zijn maar of je nu een pamper moet verversen bij een tegenspartelende 2-jarige of een nat broekje moet uittrekken en een nieuw aandoen. Het is evenveel werk en het tweede gaat met minder gezeur. We zijn nu 7 dagen bezig. Voorlopig maakt hij nog geen aanstalten om zelf actief naar het potje te gaan en meld hij dat hij pipi moet doen enkel om 6h ’s ochtends en om 21h ’s avonds… Hij is slim. Veel te slim.

Geef een reactie

