inleiden

Jaja, hier zitten we dan, thuis, achter mijn PC, met een rib die straks onder de druk van zoon nr2 nog uit mijn lijf schiet.

Inleiden op 39 weken. Mij verlossen van de pijn. Dat was het plan. Vandaag gingen we zoon nr2 in onze armen koesteren. Maar zo werkt dat dus niet.

Ik had wel gelezen dat inleiden als de baby er nog niet klaar voor was niet mogelijk was maar ik was ervan uitgegaan dat in wanneer ze dan toch beslissen van in te leiden er dan ook op het einde een babietje kwam.
Maar niet dus. Vanmiddag om 13h na 5h contracties kwam het harde verdict dat de contracties kunstmatige weeën waren die niet overgingen in door het lichaam zelf opgewekte weeën en dat er twee opties waren.
Optie1: ik naar huis en het nog wat aanzien
Optie2: de boel forceren, nog meer weeopwekkers, vliezen breken en dan misschien kans op een spoedkeizersnede als het niet loopt zoals het moet.

Optie1 zag ik niet zitten maar optie2 nog minder. Mentaal was het echt een zware dobber.
Dit is niet echt de zwangerschap van mijn dromen geweest en vandaag was een beetje een mentale drempel. Als ik vandaag haalde dan had ik echt voor mezelf al alle limieten van pijn en vermoeidheid overschreden. Maar kleine man in mijn buik zit gewoon té goed. En dus zijn we bij deze die limieten nog iets verder aan het trekken. Ik hou in gedachten alle chronisch zieken, mensen die kanker aan het bevechten zijn, ongeneeslijk zieken, mensen in oorlogsgebied, … zij zien af, ik heb in de nabije toekomst het vooruitzicht een klein mirakel in mijn armen te mogen houden.
Dus vermannen we ons nog maar eens en zijn we nog maar eens een illusie armer. De natuur laat zich van geen kanten opjagen. Ook deze kleine man niet.

Den eerste is al een heel karakter en zoals het er naar uitziet wordt de tweede net dezelfde. Het worden hier nog pittige discussies 🙂

 

Geef een reactie

