ahum

Dus tweede poging…

Dus, hoe gaat het met u? Met mij alles dus redelijk (gisteren nog goed maar dat was voor dat mijn blog verdween van mijn scherm).

Weinig tijd maar dat had u al gemerkt zeker.

@ddeckmyn heeft op de radio komen beweren dat bloggen niet meer in is. Ik vind dat nogal een ferm statement. Niet meer in, moet dat tegenwoordig allemaal “in” zijn? Ik blog helemaal niet omdat het “in” of “uit” is. Ik doe dat omdat ik graag schrijf en lees. Maar niet goed genoeg ben om een boek te schrijven en te lui ben om een boek te lezen. En omdat ik het leuk vind van dit met u te delen.

Maar dus,

we hebben ons een buggy aangeschaft. Ne MacLarren. Duur. Maar had de meest positieve reacties en in was in de winkel de enige waar ik onmiddellijk mee overweg kon en waar ik oma en opa ook nog met zie werken. Daan is er in ieder geval al dol op. Zijn koets was echt te klein aan het worden en hij zat er nogal vast in. In zijn nieuwe buggy is hij plots weer een klein manneke met heel veel bewegingsvrijheid en hij is daar heel blij mee. Zelfs het gure weer van de voorbije dagen vormde voor hem geen hindernis om een wandeling te willen gaan maken (tot grote vreugde (not) van zijn moeder die een echt koukleum is)

We zijn begin november ook naar Centerparcs geweest. Na ons verlof vorig jaar in Frankrijk (het tweede deel opd e camping) waren we geleerd (dachten we). Het idee was dat we maar eens moesten stoppen met ons verzetten tegen de “familievakanties” omdat er duidelijk een reden is waarom die bestaan. En dus, ipv naar de zon te reizen, naar een hotel met zwembad enzo, kozen we voor een actieve gezinsvakantie in Centerparcs Lac d’Aillette in Frankrijk. We gingen ervan uit dat Centerparcs gewoon gemaakt is voor baby’s.
Kijk, waar mijn man en Daan zijn daar is ook mijn thuis. Dus je kan mij droppen op gelijk welke plaats op dezen bol, als zij erbij zijn en een groot pak pampers, vochtige doekjes en een fles water dan kan ik ongeveer alles aan.
Het park was mooi, de paadjes, de bossen, de huisjes langs de kant, de kinderboerderij. Het zag er allemaal piekfijn uit en ondanks de regen was het leuk wandelen.
Het zwembad viel mij wat tegen in grootte. Ik heb me bedacht dat indien je dit in de zomervakantie doet dat het er heel druk moet zijn. Ik vond het er ook relatief fris voor een tropisch zwembad vol (maar dan ook echt vol) baby’s en hun ouders. De gemiddelde leeftijd was 15jaar gewoon omdat de helft van de populatie een zwempamper aanhad.
Ik vond het zwembad ook niet echt goed verlicht, de eetcorner niet gezellig ingericht en de keuze aan “gezonde snacks” ronduit bedroevend, zeker voor een familiepark waar zoveel kinderen zijn.
Het personeel daarentegen blonk uit in vriendelijkheid, nog nooit zo vriendelijk een beker wakke pils mogen in ontvangst nemen.
En dan de cottage… We hadden een Eden VIP cottage. Aan het meer. Heel mooi uitzicht. Jammer dat het zicht binnen heel wat minder was.
Als niet-moeder had ik al een hekel aan vuil (niet aan rommel maar aan vuil) en als moeder heb ik dat exponentieel zo veel meer. Waar Daan is moet het proper zijn. Hij steekt nog vanalles in zijn mond, kruipt nog over de grond, u herkent het waarschijnlijk wel. De badkamer was gewoon smerig (schimmel aan de badrand, zeepresten op de kraan, aangekoekt vuil op de handdoekhanger) de vloer in de keuken en leefruimte was schoon van ver maar ver van schoon. De overtrekken van de kussens van de zetel waren gescheurd. De afloop van de douche van de sauna was helemaal verstopt waardoor deze helemaal overliep (tot in de gang).
Om maar te zeggen dat het er vies was. We zijn het dezelfde dag nog gaan melden en toen zijn ze ook onmiddellijk een aantal zaken komen rechtzetten maar het voelt niet meer goed aan. Vanaf dat moment kwam ik half paranoia elke keer Daan iets vastnam of aanraakte. Als dat de staat is van het huisje, wat zegt dat dan over het zwembad.
Ik vind het echt ONVERANTWOORD dat een park dat zich profileert als familiepark, waar zoveel kindjes naartoe komen, niet eens de moeite neemt zijn (VIP!!) cottages netjes af te leveren.
Dat was voor ons dus één keer, en geen keer meer.

 

Een gedachte over “ahum

  1. Misschien is er wat dat betreft een verschil tussen Frankrijk en België/Nederland? Wij hebben daar in elk geval nog nooit over te klagen gehad…

Geef een reactie

