pil

Dit is er eentje over vrouwendingen die je als man ook mag lezen maar misschien niet wil weten 🙂

Dus, sinds we 2 jaar geleden het idee hadden opgevat om toch maar het oefenenen te ruilen voor de praktijk, moest “de pil” wijken.
Dat was een zeer welkome afwisseling na bijna 10 jaar dagdagelijks gebruiker. Daar ik al na drie maanden zwanger was heb ik dus nooit echt ten volle kunnen ervaren wat het niet nemen van de pil met mijn lichaam doet. Dus negen maanden later was Daan daar en nog eens 2 maanden later mocht ik van de gynaecoloog terug aan de pil (omdat ik met BV ben gestopt op 6 weken)
Man man viel dat tegen. Mijn libido zakte gewoon naar ongekende dalen, ik was op en kapot.

Dus na een paar maand van dat stel ik voor aan mijn man om eventueel terug te stoppen met de pil en voorlopig het ele “birth control” gedeelte zijn verantwoordelijkheid te maken.

Zogezegdzogedaan.

en dan nu het verdikt:

De periodes tussen de maandstonden ongelooflijk, ik straal, voel me goed in mijn vel, heb (heel) veel goesting, het kan niet op. Mijn haar is wel sneller “vettig” maar glanst mooier. Mijn huid is ook meer glanzend maar minder droog
Zijn de maandstonden hel, ipv drie dagen met de pil zit ik er nu een dikke week mee en zijn ze ook veel harder. En het contrast met de “UP” days is nu nog groter.
Ik ben dus nu een beetje torn, want de buikpijn en de “DOWN” days zijn niet zo tof maar de “UP” days zijn in de meerderheid.

We houden het voorlopig zoals het is en oefenen verder met een “jasje” en voelen ons terug tieners. Als er een ongelukje moest gebeuren dan geeft het niet want een tweede is welkom maar liever toch nog even niet. Maar tot die tijd we go pure nature.

4 gedachtes over “pil

  1. En daarna (als je geen derde meer wil)… een spiraaltje. Dat ding heeft hier wonderen gedaan. Geen pilgedoe, libido ok, gemoedstoestand ok, maar vooral… nauwelijks nog maandstonden! Ik weet dat de resultaten nogal kunnen verschillen, maar ik heb af en toe eens een paar dagen een beetje bloedverlies, en that’s it! Als mijn wederhelft zich morgen laat steriliseren, wil ik toch nog zo’n ding tot aan (na?) mijn menopauze!

  2. Awel, wat Nele zei dus. Mijn lief zweert daar ook bij. Ook kwestie dat je nu weet dat mannen ook zo’n posts tot op ’t einde lezen. 🙂

  3. Intussen misschien een andere pil proberen? Ik had hetzelfde probleem, en besprak het met de huisarts, die gaf me een andere pil en hoewel het geen wereldwonder is zijn de verschillen enorm: vermagerd, minder pijn, veel minder lang en libido misschien iets minder dan zonder pil maar veel beter dan met de vorige.

  4. Bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik nog eens een bezoekje moet brengen aan de gyn en de opties bespreken.

    @endimi: welke pil neem jij nu?

Geef een reactie

