30?

Nog net niet, 24 juni om exact te zijn, maar dat neemt niet weg dat er al gefeest kan worden. Gisteren ben ik getrakteerd om een verrassingsfeestje. En mij verrassen dat is geen makkie. Zeker niet omdat ik het ook een beetje had gehoopt. Maar ik had het niet meer verwacht temeer dat mijn ouders met vakantie zijn net met de verjaardag van Daan en mezelf…
Dus gisteren gingen nog met mama en papa nog ene pakken voor ze op verlof vertrokken. Om acht uur. We komen daar geregeld en we doen dat geregeld dus same old thing. Koen had deze week al wel een aantal keer geplost of ik naar de tekenacademie zou gaan vrijdag, in het kader van dien ene pakken met ons mama, en omdat ik klaar ben met mijn opdracht was dat dus geen probleem.
Dus in dat cafe was het lekker warm, en ik had het koud en toen wouden ze buiten gaan zitten. En ik maar zeuren dat het veel te koud is. Dat ik helemaal niet wou buiten zitten. En dat ik niets meer te zeggen heb. En dan willen ze nog helemaal vanachter in de tuin gaan zitten bij de kippen. Daar is ook een kleine feestzaal en mijn lief rijdt met de kinderwagen binnen waarop ik nog roep dat hij dat niet moet doen, dat er precies een feestje is en dat anders Daan daar dan ne hele tijd zal willen naartoe kruipen. Maar het was dus mijn feestje 🙂
Iedereen was er heb ik begrepen, behalve u daar, lieve blogvriendinnen 🙂 maar toch leuk dat Lief daaraan heeft gedacht, het had leuk geweest u eens te mogen ontmoeten.
Zowel vrienden, familie, klasgenoten, collega’s, ze waren er allemaal. Wat een leuke heterogene bende.
Die collega’s dat is nog een leuk nevenverhaal want alledrie had ik die avond nog laat gebeld en gemaild over allemaal dingen die waren blijven openstaan deze week en die ik nog wou afpunten en ik begreep de “laat het nu maar vallen, het is weekend”-houding niet helemaal, maar tja, zij waren al in feeststemming…

en wat hebben we gekregen?
Veel centjes om dit http://bit.ly/c0iqkc te kunnen kopen 🙂 (omdat ik mijn huidig PC wel goed vind maar ik heb zo’n super groot scherm thuis waar ik mijn PC continu aan wil laten hangen omdat ik lui ben en het vervelend vind om mijn scherminstellingen altijd te moeten juist stellen etc, en omdat het tijd is van eens iets nieuws te kopen)
en een kledingbon van H&M, kadoo bon voor Vermiljoen om een stofje te kopen en daar een leuke rok van te laten maken door An (Lief van Automaton), en valiezen, en parfum, en een hele stapel speciale tijdschriften, en… U ziet, ik ben goed verwend.

Perfecte avond. Absoluut verrast. De 24ste mag komen, alle aandacht naar Daan die dan tegelijkertijd 1 jaar wordt.
en als u alleen van leuke dingen houdt dan stopt u hier met lezen

nu dus

want ik ga u het hele verhaal vertellen, het is niet mooi om enkel de leuke dingen te vertellen en nooit de downside van alles…

U ziet, de avond was dan wel super leuk verlopen, er volgt op de avond nog een deel.
Mijn Lief die zoveel moeite had gedaan om dit allemaal in scene te zetten, heeft het daarna een beetje laten hangen.
Kijk, we hebben nu eenmaal een zoontje, dus je kan niet met twee in de bomen hangen. Dus als je een feestje geeft voor de ene, moet je zelf dan maar kinkloppen. Want thuis wacht zorg en liefde en dat gaat niet samen met dronken zijn.
Maar zoals vele mannen overschat Lief al eens zijn bier-tolerantieniveau en ook gisteren had ik het in de mot dat het scheef ging aflopen. Vooral toen ik zelf mijn cadeaus naar de wagen mocht slepen en hij niet, zoals anders, nog eens had rondgekeken of we alles hadden etc. En ik kan mijn mond dan niet houden. Over dat drinken. Omdat ik vond en nog steeds vind dat het stom is om door al die moeite te gaan om iemand te verrassen en dan het niet af te maken. Soit, ik doe thuis nog een poging om de meubelen te redden en de avond alsnog in schoonheid te laten eindigen maar als het bier is in de man, dan is de wijsheid in de kan. Dus na een rotopmerking van hem had ik er genoeg van en wederom ipv mijn mond te houden en hem nu zijn vet te geven heb ik dat dus gisteren gedaan en dat loopt nooit goed af. Resultaat, ik vannacht om 3h op voor Daan, vanmorgen om 6h30 opstaan voor Daan en al de hele ochtend radiostilte.
Met Lief en zoon en huis en job en 30-worden horen ondertussen al een heel deel verantwoordelijkheden en commitments en als er één ding is dat ik ga missen van de twintigerjaren dan is het dat onbezorgde van op unief zitten, zonder huis, job, Lief, zoon, enkel jezelf alleen jezelf. Niet dat ik terug wil, maar soms zou ik nog zo eens heel even terug dat gevoel hebben.

tram drie, ik kom eraan.

Ondertussen een dagje verder, alles weer koek en ei, en misschien nog deze, als de cava is in de vrouw dan is er ook niet veel wijsheid niet meer aan. We hebben het uitgepraat en tot een paar concrete afspraken gekomen. En die rotopmerking was volgens hem een grapje dus, er zijn twee kanten aan elk verhaal.

3 gedachtes over “30?

  1. Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar zo te zien heb je er van genoten. 🙂

    Ik kan ook niet goed tegen zatte mensen, zeker niet als mijn vriend dronken is en begin dan ook rotopmerkingen te maken. Het is overal hetzelfde, wees gerust. Gelukkig gaat dat ook over.

Geef een reactie

