griep

Zomergriep, Daan heeft zomergriep. Jahaa, de meteorologische kalender zegt dat het vanaf 1 juni zomer is. Ik weet echter dat de echte zomer op 21 juni begint. Ik heb ooit, in 1989, meegedaan aan een tekenwedstrijd “teken een tekening over de maand waarin je verjaart” en ik tekende mezelf en mama papa en broer aan het strand in Ile d’Oleron. En ik won. En toen was er ruzie in de klas. Want ik tekende vakantie en zomer en in juni was het nog geen vakantie en zomer. Maar mijn mama had mij verteld dat ik verjaarde in de zomer. En vroeger waren de regels over tot 30 juni naar school gaan iets minder streng en vertrokken wij al eens vlak na mijn verjaardag voor de goeie koop. Dus jahaa, ik verjaar in de zomer.
Dus wij naar die prijsuitreiking en daar riepen ze mijn naam af. Deur Van De Vyver. Deur!! Die moesten ook gedacht hebben dat mijn ouders goed hadden gesnoven in de sixties. Deur… (schrijf dewi even op papier en je ziet de vergissing maar dan nog, DEUR!!!) dus ik blijf braaf zitten. Nog eens Deur Van De Vyver. Ik dan maar naar voren (ik was in 1989 9 jaar…) en dan maar stilletjes in de micro. Ik heet Dewi. Nee, dat was ook geen succes. Toen had die organisatie het helemaal niet meer.
Om maar te komen op het feit dat dus Daan zomergriep heeft, en dus geen winter-, lente- of herfstgriep. Als het maar een naam heeft zeker…

Geef een reactie

