zaterdag

ge hebt zo van die zaterdagen vol goede bedoelingen, wel dit is er zo ene. Na een drukke werkweek hou ik ervan om in het weekend al de klusjes die zijn blijven staan asap op te lossen zodat ik dan op zondag aan lekker niets hoef te denken. Het begon met het afrijden van het gras (dat kniehoog stond, echt), nu, dat afgereden gras moet ergens naartoe en ik heb/had daar een compostbak voor die al een tijdje vol was met dan daarnaast een teddy zak (grote plastieke zak voor werfaval) die ondertussen ook vol zat. Ik zeg tegen mijne man, kom we doen dat allemaal naar het container park. Dus ik bezig met het overladen van mijn compostbak in mijn teddyzak, blijkt dat ding vol maden en mieren te zitten, maar echt GIGANTISCH vol (:-s) soit, mijne man naar het containerpark. Is het daar uiteraard vollenbak. Hij komt terug met lege zak, ik doe gezwind verder, blijkt er ne hele bijennest in mijn compostbak te zitten! Na wat pogingen met natte vodden en uitroken (geestig maar niet effectief) hebben we dan die compostbak omgekieperd en gaan lopen. Ik heb dus nu een kolonie mieren en een bijenkorf om zeep geholpen. Ik voel mij echt schuldig maar het ging niet anders.
Daarna beslis ik om mijn eindejaarsopdracht van de academie af te werken, zijnde nog een t-shirt met mijn zelfgemaakt logo voor fictief museum maken. Resultaat, twee half verbrande t-shirts, een strijkijzer dat er niet uitziet en ik dus nog moet zien schoon te krijgen tegen de volgende poetsbeurt en dus geen props voor de tentoonstelling.
Zoals ik dus al zei, het is een van die zaterdagen vol goede bedoelingen.
En hij is nog maar in de helft…

zoveel uur later:

’t is er niet echt beter op geworden, vooral niet toen ik om 19h aan de Colruyt arriveerde en bleek dat op zaterdag deze niet om 20h maar om 19h sluit. Dit weekend zal het overleven worden op brood en kraantjeswater want voor de rest is er niets meer in huis.

Geef een reactie

