:-/

Ok, ik moet het hier toegeven, het pikt. Harder dan ik had gedacht. De laatste politieke campagne die zelf heb meegedaan was in 2006. De uitkomst was toen super, de lange messen die erop volgden iets minder. Met de verkiezingen van 2007 was ik nog te boos over alles wat er was gebeurd dat het mij gewoon niet kon schelen. In 2008 en 2009 was er de job en de zwangerschap en de geboorte van mijn zoontje. Maar nu, nu is er absolute verslagenheid als ik zie wie vandaag het politieke toneel vult. Geen gedurfde campagnes, geen naïve idealen, maar gewone absolute ondermaatse middelmatigheid met discussies over issues die er morgen niet meer gaan toe doen als we met z’n allen zullen mogen opdraaien voor de bruggepensioneerden op 52 jaar, de milieu problematiek, ons dichtslibbend wegennet, onze steeds meer toenemende regelgeving die maakt dat verenigingen niets meer willen organiseren, onze bedrijven kreunen en nieuwe investeerders wegblijven, etc. Geen enkel innoverend idee, geen realiteitszin niets meer van dat.
Ja het doet pijn, maar ik kan het nog niet opbrengen om terug te proberen verandering te brengen in de achteruitgang. Mijn kleine cocon met die twee lieve schatten is op dit moment te belangrijk om achter te laten voor het algemene goed. Vandaag ben ik egoïstisch. Maar toch pikt het een beetje…

Nog eentje uit de oude doos, ik in debat met Bart De Wever, Vera Dua, Pieter De Crem, Louis Tobback en Joris Van Hauttem http://www.politics.be/duiding/611/

Geef een reactie

