inbakeren

Graag doe ik via deze weg beroep op al die ervaring van jullie mama’s. Ik ben op zoek naar informatie over het strak onderstoppen of inbakeren van peuters. Het ding is dat Daan zichzelf wakker houdt door terug wild te zwaaien met zijn handjes en ’s nachts rond te kruipen in zijn slaap. Hierdoor slaapt hij niet alleen slecht in maar is hij ook vaak wakker ’s nachts. Ik wil hem niet “inbakeren” zoals een baby maar hem een beetje meer rust en geborgenheid te geven bij het slapen gaan.

5 gedachtes over “inbakeren

  1. onze Lou zet hem ook direct recht als hij ’s nachts wakker wordt. Maar heb geen idee hoe ik dat kan vermijden. strak instoppen helpt soms

  2. Hier ook 2 woelwaters. Strak onderstoppen met een lakentje en de slaapzak vanachter onder de matras steken, dan kunnen ze al niet veel meer weg.
    Nu Ada bijna een jaar is, zijn we begonnen met een kussen. Bij Jolan zorgde dat ervoor dat hij meestal in de goeie richting bleef liggen. Der is in het begin wel wat werk aan: Ik leg de peuter elke keer terug op het kussen als ik ’s avonds nog eens kom kijken. Uiteindelijk wennen ze aan het kussen en proberen ze er uit hun eigen op te blijven liggen.

  3. Zet je vraag eens op het forum http://www.dragen-en-voeden.nl Daar zitten waarschijnlijk wel een aantal mama’s die ervaring of ideeën over het thema hebben. In het topic “ouderpraat opvoeding en AP” vind je ook een aantal links ivm inbakeren en dergelijke

Geef een reactie

