life

zo eens om de zoveel keer overkomt het me, dan gaat het helemaal fout in mijn hoofd. Het wankele evenwicht dat ik daar in stand houd, valt dan helemaal in duigen. Dan is er niets meer goed. Dan komen de grote levensvragen, die ik veilig had weggestopt in één of andere hoek van mijn brein, allemaal boven. Is dit het nu? Wat heb ik nu eigenlijk al bereikt? Wat wil ik nu uit dit leven halen? Wat wil ik nu eigenlijk doen? Wat maakt mij gelukkig? enz…
Mijn lief kent ze ondertussen al wel maar kan er niet aan wennen want hoe help je op zo’n moment iemand die twijfelt aan alles en vooral dan aan haarzelf. Sometimes I think I really screwed up… Maar na een paar nachtjes slapen en een miezerig lentezonnetje geraken die deuren terug gesloten en “life goes on”. Maar soms geraakt er een deur niet helemaal toe en dan blijft het nog een hele tijd sluimeren, zoals nu. Ik ben niet ongelukkig of zo, dat is het niet. Alleen knaagt het ergens diep in mij, ben ik rusteloos, ben ik niet in mijn sas, omdat ik weet dat die ene vraag, “wat wil ik nu???” me met grote vragende ogen blijft aanstaren wachtend op een antwoord dat ik niet ken… ’t zal aan de leeftijd liggen. Tijd voor mijn eerste 30-something crises.

2 gedachtes over “life

  1. Ik weet wat ge bedoelt… Helaas heb ook ik geen hapklare oplossing voorhanden. Blame it on the tyranny of choice. Mijn veronderstelling dat kinderen kopen dé remedie is, omdat ge dan geen tijd meer hebt om te lang na te denken, hebt ge bij deze mooi ontkracht 🙂

    ‘k Vind het trouwens zeer moedig om dat hier zo publiekelijk mee te delen. Soit, ge bent dus niet alleen.

    Groetjes,

    Wim

Geef een reactie

