werken

Jawel, ik ga vanaf morgen terug aan de slag. Ik ben wel zenuwachtig. Ik lig er al een paar nachten wakker van en nu is Daan natuurlijk ook nog snipverkouden en lekker hangerig waardoor mijn moederhart morgenvroeg nog meer gaat breken als ik zal moeten vertrekken. Het is nog even spannend geweest want je zult dat altijd zien, wanneer je toezegt op een job, dan vallen de andere sollicitaties met bakken uit de lucht. Maar uiteindelijk ben ik bij mijn oorspronkelijke keuze gebleven.
Uiteindelijk moet ik zeggen dat deze 7 maanden met Daan ongelooflijk zijn geweest en ik ben blij dat ik verplicht thuis zat. Maar dat kan je alleen maar achteraf weten. Het is vooral louterend geweest. Ik had tijd nodig om mijn pre-Daan te verzoenen met mijn post-Daan. De twee waren niet zo’n goede vrienden in het begin maar nu hebben ze alletwee hun plaats gevonden. Ik heb moeten leren dat mama zijn en Daan ongelooflijk graag zien samen gaat met wie ik daarvoor was, maar ook dat er compromissen moeten worden gesloten en dat ik nu weet dat ik alleen maar kan leven met een compromis waar Daan de belangrijkste doorslaggevende factor is en dat dat niet erg is maar heel normaal. Ik besef dat ik veel zal missen maar ik reken erop op de belangrijke momenten bij mijn gezin te kunnen zijn.

9 gedachtes over “werken

  1. Succes morgen! Weer een nieuwe periode in je leven: werkende mama.
    ’t Zal wel los lopen. Het leven is immers steeds een aaneenschakeling van prioriteiten stellen en compromissen zoeken Vergeet vooral niet te genieten, van je job en van je zoontje.
    Ik duim alvast voor je.

  2. Veel succes!
    De eerste dag zal ongetwijfeld spannend zijn, maar dat komt allemaal goed…Je bent dat sneller terug gewend dan je je nu kan inbeelden!

Geef een reactie

