slaap

Ik ben zo moe. Echt doodop. Alhoewel Daan zijn best doet de nachten meestal door te slapen, zijn de onderbroken nachten een echte hel. Gisteren is hij tot drie keer toe wakker geworden met een verstopt neusje, wat uiteraard zielig is voor hem, maar ik kon het niet trekken. Ik was zo moe en afgepeigerd. Gelukkig zag manlief het wel zitten voor telkens uit bed te komen. Maar om 5 uur wou Daan ook nog eens eten, dus mama ook uit bed, pap gaan maken, maar het was niet van harte. Op zo’n momenten twijfel ik dan ook aan mezelf, of ik wel een goede mama ben. Want voor zo’n kleine “nudger” heb je toch alles over. Maar het lukt mij niet altijd. Het moe zij is soms zo totaal overheersend dat het mij niet in staat stelt om zelfs gewoon maar te ontspannen. Vannacht was een goede nacht en dat scheelt echt een pak. Ik denk dat hij het door had dat mama even moest slapen. Maar toch, een hele zwangerschap door is de focus op de bevalling maar ik was en ben nog altijd niet voorbereid op wat erna komt. Wat het met je doet, wat de fysieke last is. Ik had het graag geweten

6 gedachtes over “slaap

  1. dat vind ik dus ook, tijdens de zwangerschap focus je je helemaal niet op het kind, maar ben je meer bezig met zwanger zijn en de bevalling.
    Tja … slaapgebrek, het doet wat met ne mens hé.
    Bij Livke wogen de nachten ook hard door, ofwel sliep ze slecht, ofwel hadden we de stress dat ze slecht zou slapen. Ik vind wel dat je er na verloop van tijd veel kalmer in wordt. En zeker bij den tweede kan ik beter relativeren.
    Maar ik zal toch héél content zijn als ze allemaal doorslapen en nen derde … dat weet ik niet of diene er ooit komt … juist door de nachten
    Veel sterkte en slaap toegewenst

  2. Zelfs al had ik het geweten dan was de drang naar een kind even groot geweest. Zoals Annelyse zegt, na verloop van tijd relativeer je makkelijker. Dat je niet dolenthousiast om 5u ’s morgens een flesje geeft maakt je geen slechte moeder. Mocht het ’s nachts voeden een feestje zijn, hij zou het misschien nooit afleren 😉
    Misschien kan een nacht en dag uit logeren gaan wel helpen. Hoe schuldig je je daar misschien ook bij voelt. Het helpt je wel even niet te moeten zorgen en energie op te doen.

  3. dat het best lastig kan zijn dat vertellen ze er inderdaad niet bij. ook hier staan we niet met volle goesting op ’s nachts maar die kleintjes vinden ons daardoor echt geen slechte mama

  4. Het is allemaal zo herkenbaar! En eens de vermoeidheid in je kleren zit is die er echt niet met een namiddag-dutje uit te krijgen… Bij ons heeft een nachtje uit logeren veel gedaan. Wanneer het huilen mij hele dagen nader stond dan het lachen en ik zelfs geen energie meer had om troost te bieden aan dat kleine prinsje – heb ik ook hulp ingeroepen. En dat ene nachtje lijkt weinig, maar heeft echt wonderen verricht… Veel moed!

  5. Als je oververmoeid bent, kijk je niet meer helder naar de zaken en lijkt alles duizend keer érger dan ze eigenlijk zijn.
    Dus, proberen van voldoende slaap in te halen. Kan wonderen doen.

    En dat je als mama steeds gezwind en monter ’s nachts opstaat omdat je kindje huilt, is heel dikke zever. Ik heb ook meer dan één keer mijn dochters vervloekt omdat ze huilden terwijl ik net diep aan het slapen was. Dat is gewoon een vreselijk ambetant gevoel, of het nu uw eigen kind is dat u wakker maakt of niet.

Geef een reactie

