groentjes

Dat we rond 4 maand met groentjes gingen beginnen stond al vast van in het begin. Het is een beetje een “geloven” kwestie, waar ik de antropologische filosofie volg, namelijk dat men in tribes ziet dat de natuurlijke leeftijd waar moeders hun babietjes te beginnen “kus-voeden” (eten in hun mond fijnmalen en dan het al “kussend” in hun baby hun mond voeden) rond 4 maanden is. In principe ging ik pas volgende week starten met groentenpap maar ik verveelde mij gisteren en omdat ik ervan uitging dat de eerste keren toch meer geknoei is dan eten, ben ik er gisteren dan toch mee begonnen. En wat bleek, Daan is een grote fan van groenten. En at zowaar het hele potje leeg, en dus zonet opnieuw. Om daarna nog een halve fles leeg te drinken. Ik ben nog steeds verbaasd.

Hierbij wat leuke beeldjes 🙂
Daan week 16

Op een gegeven moment trok hij de lepel gewoon uit mijn hand om hem zelf af te likken…

3 gedachtes over “groentjes

  1. ’t mag ook al is meevallen! Misschien volgende keer groentepap geven in de buggy, en dan onopvallend beginnen rondrijden…

  2. da’s kunnen hé !
    trotse oma.
    Ik vind het idee van Griet geweldig.. ik heb er eens goed moeten mee lachen maar … ze heeft gelijk … veel afleiding en … weg zijn wij.
    Zingen kan ook helpen.

Geef een reactie

