creche

het komt steeds dichter en dichter bij. Daan naar de creche. Hij zal dan 15 weken zijn. Veel te klein naar mijn mening. Omdat ik nog thuis ben gaat hij maar halve dagen gaan. Dat geeft mij de tijd om te wennen en hem ook. En dan heb ik tijd om naar de winkel te gaan of gewoon hier thuis de muren op te lopen.

Het hele naar de creche gaan stemt mij zo triest. Ik denk dat hij daar gaat verpieteren. Hij is gevoelig voor lawaai enzo, en nu is hij ook al tandjes aan het krijgen en hij is soms zone moeilijke slaper in de dag dat ik denk dat het helemaal verkeerd gaat lopen. Hij ligt hier nu zo zalig te slapen. Mijn moederhart breekt gewoon als ik eraan denk. Ik lig er ’s nachts wakker van, stel dat er iets mis loopt, gaan ze er wel goed voor zorgen, wat als hij echt ontroostbaar is in de creche.

Pfff, moeder zijn… t’is niet makkelijk

3 gedachtes over “creche

  1. Ben je verplicht hem al naar de crèche te doen, als je toch nog thuis bent? Ik herken al je zorgen heel erg van bij Thijs. Hij heeft het bij de onthaalmoeder 2 weekjes moeilijk gehad. Hij had vooral ook last van het lawaai, thuis was hij immers alleen bij mij. Maar na 2 weken vond hij het heel leuk. ’t Was echt even wennen.
    Ik maakte me ook zorgen over slapen dat thuis ook niet zo goed ging, maar daar sliep meneer als een roosje. En pattatjes eten heeft hij ook bij de onthaalmoeder geleerd.
    ’t Is normaal dat je je al die vragen stelt, maar je zal snel genoeg merken of Daan zijn draai vindt in de crèche. Zelfs al kunnen ze nog niets vertellen, je merkt direct of ze het er naar hun zin hebben of niet. En ’t is dan wel een gevoelig ventje, maar ook een curieuze, dus hij zal zeker ook genieten van die nieuwe indrukken en ervaringen.
    Maar als je kan, zou ik hem toch nog wat langer bij jou houden. Ze worden (cliché, cliché) al zo snel groot. Ik vind het nog altijd een zalig voorrecht dat ik mijn kindjes 8 maanden full-time bij mij heb gehad.

  2. Toen Liv naar de kribbe ging had ik het er ongelooflijk moeilijk mee. Niemand kon immers zo goed voor haar zorgen als ik. ’t was een kind met een gebruiksaanwijzing, dat gingen ze nooit kunnen in de kribbe.

    Maar ’t is allemaal goed gekomen zenne … en uw gevoelens zijn héél normaal en begrijpelijk

  3. @An: het ding is dat ik hem wel langer thuis wil hebben maar dat ik stilletjes aan de muren aan het oplopen ben hier thuis omdat ik met Daan niet alleen weg kan (hij wil niet in maxi-cosi en bij mij ook niet in buggy/wieg) wat maakt dat ik eigenlijk gewoon hele dagen ermee thuis zit en dus niet naar de winkel kan, eens kan gaan wandelen in dorp/dijk/park tenzij hij in draagzak zit. Dat gaat voor half uurtje maar dan is mijn rug ook naar de vaantjes. Dus de creche gaat mij ook een beetje tijd voor mezelf geven om te solliciteren, mezelf eens langer te douchen dan 5 minuten, …

    We zijn daarnet nog eens langsgeweest en hij is een echte charmeur. Lachen, rondkijken etc. En ik ben in tranen uitgebarst omdat ik denk dat ze de handleiding van mijn zoontje niet goed gaan lezen en toepassen. Ze zullen dat daar nog wel meemaken zeker 🙂

Geef een reactie

