ik

Hoe zit het nu met mezelf. Mijn babietje doet het prima, groeit als kool en volop de wereld aan het ontdekken, het liefst op mama’s schouder. Maar hoe gaat het nu met mij? Wel ik weet het niet goed. Ik ben nog veel moe, enorm moe. Alhoewel Daan ’s nachts zo goed als doorslaapt, word ik toch nog wakker, vanzelf, om te luisteren of alles wel ok is. Ik maak me constant zorgen over alles, of ik er wel goed aan heb gedaan zo’n prutske op de wereld te zetten, hoe het zal zijn in de creche, wat teveel aandacht en wat te weinig is, … En dan is er nog de job search die me voor een nog groter vraagstuk zet, wie ben ik en wat wil ik. Ik weet het even niet meer. Ik heb het gevoel dat ik wel hier in dit lichaam zit maar dat er een dikke mist voorzit die voorlopig niet wil optrekken. Ik herinner me vaag wie ik was als student en toen ik juist begon te werken maar met de jaren en het ontmoeten van stuk voor stuk klootzakken van mensen (pardon my language) ben ik stilletjes mezelf beginnen beschermen en daarmee afsluiten tot nu. Met dat prutske op de wereld te zetten is het allemaal losgekomen. Ik kan het niet meer afsluiten, ik kan het niet meer negeren. Moet ik dat nu hier allemaal zitten vertellen? Misschien niet, ik zoek zeker geen medelijden. Het is gewoon dat er hier diep vanbinnen iets aan het borrelen is en voorlopig weet ik er nog geen raad mee. En zolang dat ding diep in mij blijft borrelen, kan ik niet vinden wat ik wil en als ik niet weet wat ik wil, ga ik ook niet de job vinden die ik echt graag doe… het is een vicieuze cirkel, voorlopig zonder einde…

2 gedachtes over “ik

  1. Een job waarin je je goed voelt draagt héél veel bij tot hoe wel ons in ’t algemeen voelen…. en jouw situatie is nu echt niet bevorderlijk.
    Reken daar nog het slaapgebrek bij en jouw gevoel is helemaal te verklaren.

    veel sterkte zenne … hopelijk gaat het al wat beter want ’t is weer enige tijd geleden dat je dit hebt geschreven.

  2. We nemen het dag per dag. Het is niet dat ik depressief ben of zo, verre van, maar gewoon, dat ik het even niet meer weet. Maar dan weer, ik heb nog maar net een kindje op de wereld gezet en dat is ook niet niks. Het doet wat met je 🙂

Geef een reactie

