werk

Ik moet op zoek naar een nieuwe job. Mijn huidig contract wordt niet verlengd/omgezet naar een contract van onbepaalde duur zoals 2 jaar geleden uitdrukkelijk beloofd. Het bedrijf wordt trouwens naar alle waarschijnlijkheid overgenomen, dus zit er voor mij niets anders op om terug op zoek te gaan naar “de job van mijn leven”…
Maar dat blijkt niet zo makkelijk als voorheen. Niet omdat de arbeidsmarkt op zijn gat ligt. Het is omdat ik niet meer weet wat ik nu eigenlijk wil. In het Pre-Daantijdperk was het simpel, ik werkte hard, keidhard, keilaat/vroeg als het moest, reizen, uren in file staan, van “jut naar heir”, het maakte niet uit. Maar nu wil ik dat niet meer. Ik wil bij mijn ventje kunnen zijn. Of toch alle tijd maximum mogelijk. Ik wil nog wel een job met commitment maar ik wil wel op het vooropgestelde uur naar huis. Ik wil geen uren in de file staan want dat zijn uren die ik kwijt ben met mijn ventje, ik wil ’s ochtends niet voor dag en dauw opstaan om in de vroege ochtendkilte mijn ventje snel eten te geven, kleedjes aan te doen en af te droppen bij de creche en later voorschoolse opvang. Been there, didn’t like it. En dus zit ik hier nu met gemengde gevoelens de jobmarkt af te speuren naar mijn nieuwe droomjob, eentje dicht bij huis, met vaste uren, wel met verantwoordelijkheid maar niet diegene die je mee naar huis moet nemen, met een beetje flexibiliteit zodat ik weg kan als er iets is met onzen Daan.
I’ll keep you posted on the search…

4 gedachtes over “werk

  1. Veel geluk met de zoektocht. Ik ben ook op zoek naar een baan met dezelfde vereisten en besef dat het niet gemakkelijk zal zijn.
    Maar uiteindelijk vind ik mijn gezin het belangrijkst en hopelijk vind ik een job die ermee te verzoenen valt.

  2. Wat een moment om zonder werk te vallen. Er is een aanwervingsstop bij de Vlaamse Overheid, anders zou ik dat aanbevelen.
    Zoek iets dicht bij huis, of op z’n minst makkelijk bereikbaar. Eventueel met de fiets, dan heb je ook al je dagelijkse beweging zonder dat je daar óók nog eens apart tijd voor moet maken.
    En leuke collega’s, dat doet ook veel. De jobinhoud volgt dan wel.

Geef een reactie

