handdoek

vandaag gooi ik de handdoek in de ring. Ik geef het borstvoeding geven op. Bedankt aan iedereen voor de aanmoediging maar we hebben met ons drietjes besloten dat dat het beste is. Daan is nooit verzadigd, eet zo vaak op een dag dat hij amper aan slaap toekomt en dus mama ook niet. Hem borstvoeding geven uit de fles lijkt een oplossing maar ik zie het kolven niet zitten. Ik voel me elke keer een uitgeperste citroen. Dus strakjes ga ik naar de apotheek voor zijn eerste voeding en gaan we zachtjes overschakelen. 1 voeding per dag naargelang mijn melkproductie. Ondertussen zijn we gestart met het inbakeren van Daan voor het slapen gaan wat een ongelooflijk effect heeft. Wij hebben het miracle blanket van Red Castle maar je hebt ook van puckababy een soort slaapzak. Ik vind het enerzijds jammer voor mijn ventje maar blijkbaar heeft hij het nodig want hij vindt het ook niet erg. Zolang hij maar lekker knus kan liggen is het ok voor hem.

7 gedachtes over “handdoek

  1. Ge hebt groot gelijk. Dit is waarschijnlijk héél moeilijk voor u om de stap te zetten maar je zult zien … alles zal ineens beter gaan. En er is niets mis met flesjesmelk hoor. (ik ben ook groot en gezond 😉 )

  2. Super merci, is inderdaad niet makkelijk om mezelf er mentaal over te zetten. Het lijkt alsof ik mijn zoon tekort schiet. Maar de vroedvrouw heeft vandaag duidelijk gemaakt dat er een zoon is maar ook een mama, en als mama niet gelukkig is, dan is zoonlief dat ook niet. Moet dus al mijn schuld gevoelens ergens steken waar het zonlicht niet schijnt en gewoon doen waar ik mij het beste bij zal voelen.

  3. Goed dat je naar je eigen gevoel blijft luisteren en stopt. Ik heb zelf ook ervaring met BV drama’s en heb me over “mijn falen” zo slecht gevoeld, dat ik er de 2e keer met een ander gevoel ben ingestapt: lukt het, super, lukt het weer niet, jammer dan. Deze mama stopte zonder schuldgevoel met afzien na 3 weken bij kindje 2. Je zoontje heeft meer aan zijn mama als je happy en uitgerust bent, dus groot gelijk!

  4. Zo’n klein prutske heeft vooral een gelukkige mama nodig. Het is een moeilijke maar moedige beslissing. Hopelijk gaat het nu wat beter en kan je beginnen genieten ipv gewoon overleven.

  5. Voel je vooral niet schuldig Dewi, je hebt je best gedaan en dat telt.
    Je kan voor je baby geen ideaal scenario schrijven hoor, er zijn altijd externe factoren die roet in het eten gooien. Daar tref jij geen schuld aan. Neem het allemaal luchtig op en je zal zien, het komt wel in orde.
    Een dikke kus voor jullie alle drie.
    Een fiere mammie.

  6. Hoi Dewi,

    Ik ben een vriendin van An Van Dessel en ben via Toon’s blog bij jou terechtgekomen.
    Ik heb je verhaal van de laatste weken hier zo’n beetje zitten volgen, en heb maar 1 woord: Chapeau. Chapeau om te blijven proberen om die borstvoeding toch maar te laten werken, en chapeau om na al dat werk toch de beslissing te nemen om verder te gaan met flessen. Dat moet niet makkelijk geweest zijn. Veel succes!

Geef een reactie

