moe

ik ben moe, doodmoe, zin om te huilen moe. Maar ik kan niet slapen overdag. Het is een vloek. Het is altijd zo geweest. Toen ik met mijn vriendin vroeger lange reizen maakte dan sliep die op de trein, in het vliegtuig, waar we maar moesten wachten of hangen. Hierdoor zag zij er over het algemeen meer uitgeslapen uit op foto’s dan ik. Maar ik was wakker, doodde mijn tijd destijds met sigaretten roken, boeken lezen, mij vervelen, onze reis voor de zoveelste keer nachecken, lezen over waar we naartoe gingen etc. En nu breekt het me dus weer zuur op. Want mama doodmoe is niet goed voor baby. En hij doet het nog zo voorbeeldig. Echt geen klagen. Vandaag heb ik een website gevonden http://www.inbakeren.nl die we wel een hele boel praktische informatie heeft gegeven. Ik had al gemerkt dat mijn ventje zichzelf nogal lang wakker houdt. Hierdoor is die doodmoe tegen dat hij moet eten en slaapt hij niet lang genoeg om echt uitgerust te zijn. Dus nu ben ik aan het proberen hem in te bakeren en hem daardoor sneller terug te doen inslapen. Niet teveel stimulansen meer, zacht praten, lekker knuffelen. Tot dusver nog geen echt succes maar we houden vol.

3 gedachtes over “moe

  1. Laat die vriendin dan maar haar slaapgenen aan haar babies doorgeven als het zo ver is, anders ga ik heel de tijd liggen slapen en zij wakker liggen 🙂 Je komt der wel xx

  2. Gewoon al rustig aan doen, kan ook helpen. Jezelf geen te vol schema geven. Komt wel in orde. En die langere dutjes van Daan komen ook wel. ’t Zal een nieuwsgierig ventje zijn hé 🙂

  3. Wij hebben hier hetzelfde gehad met Jolan (18 maanden) en nu weer met Ada (2 maanden). Het boekje ‘Regelmaat brengt rust’ waaruit geciteerd wordt op de website is echt wel handig. Bij Jolan was dat voldoende om hem rustiger te krijgen, bij Ada niet. Ik heb nu een puckababy gekocht, dat is een slaapzakje waar de armpjes bij in zitten zodat ze zichzelf niet meer kan wakker slaan. En het werkt echt. Geen geknoei met doeken maar een eenvoudiger rits.
    Veel sterkte toegewenst en denk eraan, het wordt alleen maar beter.

Geef een reactie

