borstvoeding

3 weken al is mijn kleine ukkepuk… Ongelooflijk hoe snel dat vooruit gaat. Ik heb wel een beetje uitgekeken naar deze 3 weken kaap. Hij is nu al wat steviger, er zit al wat meer ritme en systeem in en ik versta hem ook steeds beter en beter. Vanmorgen hadden we het wat moeilijk. Om 6 uur al wakker (jawel dat zijn wij hier niet gewoon) en zeuren tot 8 uur, tot mama hem in een heerlijk warm badje heeft gestopt, hem heeft gemasseerd met lekkere olie en daarna dicht bij haar op de borst heeft genomen in een draagdoek. En toen was het stil. Hij heeft nog 2 keer gegeten maar voor de rest is het nog steeds stil.
Ik vind borstvoeding nog steeds een gedoe. Daan neemt geen tepel in zijn mond. Dat zachte vel is er wat teveel aan. Dus geeft mama de borst met van die tepelhoedjes. Dat gaat vlot, soms zo vlot dat het er gewoon uitloopt maar toch is het een gedoe. De vroedvrouw is langsgeweest en heeft mij verzekerd dat ik niet meer tussendoor hoef te kolven om zeker te zijn dat ik genoeg eten heb. Gewoon Daan aanleggen en alles komt in orde. Hij woog vanmorgen 4kg en meet 55cm. Ik heb in dat boekje van K&G gezien dat hij voor zijn lengte op P50 zit (wat blijkbaar gemiddeld is) maar voor zijn gewicht op P25 wat een beetje laag is… Terwijl ik net vond dat dat gigantisch is. Op 2 weken tijd 600gr bijkomen! Ik kan dat kind toch moeilijk nog meer eten geven. Ik heb nu soms al het gevoel dat ik hem overvoed. Daan geeft niet over, die spuugt gewoon de melk terug uit als hij genoeg heeft. Het is allemaal een beetje verwarrend. Het is ondertussen een heel ventje geworden en ik ben er trots op. Ik ben nu aan het aftellen tot mijn vriendin hier is met haar ukkepuk zodat we samen effe kunnen gaan wandelen.
Gisteren ben ik met de andere vriendinnen nog eens iets gaan drinken en dat deed echt deugd. Ik heb op zo’n momenten absoluut geen behoefte om over baby’s te praten. Ik was zo content om nog eens over werkproblemen en het “grote mensen leven” te praten. Ik moet zeggen dat ik dat wel mis. Ik voel mij er wel een beetje schuldig over. Het lijkt dan alsof ik niet gelukkig ben met mijn zoontje. Terwijl dat uiteraard wel zo is maar ik voel dat ik na het verschonen van 10 pampers, het geven van 8 voedingen en het stimuleren van mijn zoontje om mijn vingers vast te grijpen, oogcontact met me te zoeken, te laten kijken naar zijn nieuwe mobiel etc., ik ook nood heb aan wat stimulans en een goed gesprek. Het ding is ook dat ik graag vertel over Daan en onze avonturen, maar dat ik vaak niet op zoek ben naar goedbedoelde raad of advies. Ik moet gewoon soms mijn ei kwijt over heel dit gebeuren, en niets anders. Het is allemaal wat, zo’n zoon in je leven…

Daan 3 weken

Daan 3 weken

3 gedachtes over “borstvoeding

  1. eventjes laten weten dat ik met blogje meelees. Ik heb zelf een zoontje van vier maand en die eerste weekjes lijken al weer een eind weg. Leuk om jou ervaringen te horen.
    Ik had ook al snel die kriebel om terug onder de mensen te komen, wat ook vrij snel, na zes weken, het geval was.
    Nu ben ik superblij dat ik nog steeds borstvoeding geef dus, even doorbijten zou ik zeggen!

  2. Hartelijk dank. En die borstvoeding, dat loopt wel los, alleen ’s nachts vind ik het soms afzien (hij wil niet liggend drinken…)

Geef een reactie

