succesjes

Stap voor stap en dag na dag. Zo lukt het. Elke dag een klein succesje: eten aan de borst (met tepelhoedje), een kleine wandeling naar oma en opa (mijn ouders wonen hier 500m vandaan dus ik kan makkelijk teruglopen als er iets moest zijn), naar K&G met de auto (een vol uur voorbereiding en een stressie mama die schrik heeft dat haar zoon net op dat moment eten zal willen, maar zoonlief is lekker in slaap gevallen in de auto stoel en geeft geen kik). Met elk succesje groeit ook het zelfvertrouwen en de band met mijn zoon. Ondertussen kennen we elkaar dan ook al 2 weken en 3 dagen en begrijp ik steeds beter wat hij wil. Het verschil in huilen voor honger, huilen voor een boertje, huilen voor een kakje, zeuren, huilen uit vermoeidheid wordt steeds duidelijker en meer verdraagzaam. Ik ben niet meer radeloos als hij zijn keel open zet. Slapen in zijn mooie wieg is nog niet aan de orde. We merken wel dat als we hem inbakeren hij rustiger is en makkelijker slaapt. ’s nachts is hij echt een voorbeeldige baby. Rond middernacht een voeding, nog één rond 3 uur en dan doorslapen tot 7 soms zelfs 8 uur. Voor mama en papa een zege. Ik ben dus hoopvol voor de toekomst 🙂

Geef een reactie

