Ziek

We hebben het weekend dan toch overleefd… Ik voelde me vorige week niet echt in mijn sas en onzen Daan voelde dat maar al te goed. Als mama zich niet goed voelt dan voelt het hele gezin zich niet 100%. En boy oh boy. Tegen zaterdag middag had ik 39° koorts en zweette ik mij letterlijk te pletter. Toen na twee Dafalgans en 5 uur diepe slaap om middernacht mijn koorts piekte tot 39,5° besefte ik dat er iets goed mis was. We hebben er de volgende dag de dokter van wacht bijgehaald die er op stond te kijken gelijk nen hond op een zieke koe. Het waren wat teveel symptomen bij elkaar en hij vond het wat moeilijk om een diagnose te stellen. Het kon Mexicaanse Griep zijn maar ook een borstontsteking of misschien iets met mijn baarmoeder. Ik was er in ieder geval niet gerust in. Dus wij naar spoed. Daar hebben ze duidelijk vastgesteld dat het geen Mexicaanse griep was maar wel een infectie van waarschijnlijk mijn borst. Echt 100% uitsluiten konden ze niet maar daar die pijn deed en er rood uitzag zal het dat wel zijn… Een paar dafalgans later en een gestarte antibiotica kuur is mijn koorts gezakt en ben ik terug helder bij geest. Strakjes moet ik terug op controle om te kijken of de infectie verbetert of niet. We zullen zien.

5 gedachtes over “Ziek

  1. Als het een borst ontsteking is dan zijn warme gembercompressen ECHT zeer deugddoend. Ik heb er zo twee weggekregen (maar ik had wel geen 39,5 koorts)! Ook al doet het pijn — blijven gaan!!! Je kan het!!!!

  2. sorry — even duidelijker zijn – goed handvol gember raspen en enkele mintuen laten trekken in een doek in kokend water – dan een washandje deppen en het zo warm je akn verdragen op de ontstoken plek leggen. 4 keer per dag ofzo. het is een heel gepruts, maar géén medicatie en heel efficient !!! (trukje van de vroedvrouw gekregen. )

  3. Ik neem de tip zeker mee. Maar ik heb wel onmiddellijk antibiotica gekregen om de ontsteking aan te pakken en mijn koorts naar beneden te krijgen. Gelukkig mag ik bij deze soort antibiotica wel borstvoeding blijven geven alhoewel ik het wel jammer vind dat ik mijn kleintje nu al deels bloot stel aan medicatie. Gelukkig is het ook geen heel lange kuur. Nog 3 dagen en ik ben er vanaf.

Geef een reactie

