handleiding

Ik heb de handleiding voor babies gevonden. Naar mijn mening zou die mee met de baby moeten worden geleverd bij bevalling. Omdat evolutie dat nu eenmaal nog niet heeft voorzien in ons systeem kan je hem ook kopen op amazon of zo. Het is “jouw baby van week tot week” van Simone Cave. Het boek start ook letterlijk met, dit is de handleiding voor jouw baby. Het gaat van week nul tot 6 maanden en bevat informatie zoals: Aantal voedingen per dag: tss 8 – 10, hoeveel vuile luiers per dag: tss 6 – 10, hoeveel uur huilen per dag: tss 1 en 3 uur maar sommige babies huilen tot wel 12 uur per dag. Toen moest ik toch even slikken. En verder leeswerk op het internet bevestigd inderdaad dat babies kunnen huilen tot 12 uur per dag. What the F***k!!! niet die van mij zenne. Ik heb nu al spijt dat ik niet baby wizard mozart muziek heb gespeeld op mijn buik of hart geluiden naboots machientjes heb op de lijst gezet. 12 uur is me nu toch van het goede teveel. Maar het boek staat dus vol van dat soort zaken en leuke dingen. Het is niet fanatiek (niet extreem pro slaap training, borstvoeding etc) en staat ook niet vol goed bedoelde raadgevingen (zin 37 slaapliedjes, laat je baby nu al luisteren naar mozart en bach en dan wordt het een genie) maar is gewoon echt een simpele handleiding met toffe tips en geeft je een idee van wat je mag verwachten, wat normaal is en wanneer je gealarmeerd moet zijn. Ideaal dus voor iemand als ik en ook voor de vader in spe die toch ook wel even moest slikken bij het aantal voedingen/pampers 🙂
PS als je graag engels leest raad ik aan mama’s in spe aan het op amazon te kopen want veel goedkoper zelfs met shipping kosten erbij.

Geef een reactie

