gynaecoloog

Vandaag was dus mijn laatste bezoekje aan de gynaecoloog voor 22 juni. Vandaag was een beetje een speciale dag want ik ging de uitleg krijgen van de bevalling en een bekken onderzoek etc etc. Dus ik was wel een beetje in spanning voor vandaag…
Spannend was het dus niet. Mijn babytje doet het prima, dat fameuze bekken onderzoek heeft denk ik net geen 30 seconden geduurd waarna ik te horen kreeg dat ik een goed wijd schaambeen heb en niet te veel bekkenbodem spieren en het hoofdje perfect is ingedaald en … dat was het dan. Voor de rest zit er niets anders op dan wachten tot 22 juni want mijn “sterrenkijker” (hij lag vandaag met zijn gezichtje naar mijn buik wat voor de bevalling niet zo goed is maar niet iets is om mij zorgen over te maken omdat mijn ventje nog rondhoost in mijn buik alsof het een racetrack is) ligt zo gezellig nog in mijn buik dat ik hem eerder niet moet verwachten. De gynaecoloog vertelde daarna doodleuk dat als de bevalling zal verlopen zoals mijn zwangerschap ik mij mag voorbereiden op een vlotte bevalling van ongeveer 16 uur (weeën, arbeid en persen inbegrepen) en dat ik best wachte tot ik regelmatige weeën had (om de 5 min) voor naar het ziekenhuis te komen.
Ik stel, naief als ik ben, nog een vraagje over die bekkenbodemspieren want ik begrijp het allemaal niet goed meer, ik dacht dat er veel hebben juist goed was voor de hele handel daar beneden omhoog te houden waarop hij lakoniek zei “bekkenbodemspieren, kweek die maar na je bevalling” (blijkbaar als je veel hebt paardgereden of gymnastiek hebt gedaan kan je nogal stevige bekkenbodemspieren hebben die als je moet bevallen moeilijk te ontspannen zijn en daarom is het dus beter “normaal” gespierd te zijn daar beneden).
Om maar te zeggen dat ik dacht dat er veel meer eieren gingen worden onder gelegd maar als alles goed is en goed gaat is er weinig te vertellen en dus zit ik hier nu een beetje verdwaasd dat het dus dit maar was. Des te beter uiteraard maar zo een beetje meer tamtam had leuk geweest 🙂
Dus 22 juni, here we come.

Geef een reactie

