babyplanner

Sinds een maand of 4 hangt er hier in huis een babyplanner. Omdat ik zowaar gek werd van het onthouden van alle dingen die ik moest in orde krijgen voor de baby er effectief is, had ik een groot bord gemaakt met alle to do’s per maand.
Ondertussen zitten we in de laatste maand en is het aftellen/afwachten geblazen. De BabyPlanner PartII hangt omhoog met alle belangrijke nummers (suikerbonen, kaartjes, …) wat er nog gehaald moet worden bij wie allemaal, wat er nog in de valies van mama moet, … . Ik ga eerlijk zijn, stilaan begin ik mij toch af te vragen waar ik aan begonnen ben en vertel ik mijn man met de regelmaat van de klok mijn angsten en zorgen zodat hij mij achteraf zeker niet kan verwijten dat ik deze niet met hem heb gedeeld. Deze angsten en zorgen varrieren van “amaai zo’n baby is veel geld, we gaan dat nooit kunnen betalen”, “de doopsuiker gaat niet klaar geraken”, “ik ga dat er nooit uit krijgen”, “dat gaat mega veel zeer doen”, “al die paparassen, zoveel papierwerk”, “wat als dat een huilbaby is?”, “wat als iedereen hier continu gaat staan met goede raad?”, … Ondertussen kent mijn man dit lijstje vrijwel van buiten en antwoord dan met lage gerust stellende stem “dat komt allemaal wel goed” Dat helpt voor ongeveer 15 min… Nog 34 dagen en dan zullen we het allemaal te weten komen…

3 gedachtes over “babyplanner

  1. Mijn goede raad is … luister niet ‘teveel’ naar iedereen zijn goede raad. Niemand kent je kind immers zo goed als jij.

    ’t loopt wel allemaal los, niet vergeten te genieten

  2. Voila, een post over goeie raad en hij stroomt al binnen. Ik beloof mijn best te doen geen goeie raad te geven! Maar ik wil wel je baby soms eens vasthouden en eens een lepel pap geven en wat aan kriebelen en misschien als je even niet kijkt, ook even ondersteboven houden 🙂 Dat hoort er ook bij hé, een gekke tante!

  3. Dat ondersteboven houden zal ook maar zolang duren tot hij zijn pap overgeeft op tante Griet 😉

Geef een reactie

