Haar

Het is er eindelijk af. Eigenlijk was de deal dat ik het ging laten groeien tot de geboorte maar met dat weer van de laatste weken en mijn steeds meer verminderende mobiliteit leek me dat steeds een grotere opgave te worden. Ik kreeg het niet meer goed droog en gebrusht waardoor het steevast verdween in een staart of dot om eigenlijk nooit mooi los te hangen dus tijd voor de grove middelen. Er is een dikke 10cm af en wipt nu speels op mijn schouders. Het heeft de ideale lengte om nog in een staart te doen en te drogen. De bedoeling was om tussen de stijl van Anne Hataway en het korte kopje van Katie Holmes te landen maar dat was buiten de kapper gerekend. Waar ik woon is er eigenlijk geen enkele deftige kapper. Tenzij je enkel de puntjes wil laten knippen en dan nog. Dus is het een beetje kiezen tussen pest en cholera. Ik was al twee keer bij cholera geweest op aanraden van schoonzus en voor standaard coupe (recht knippen) zijn ze zeker niet slecht en ze werken op afspraak wat in mijn geval een zegen is want uren aanschuiven is niet meer mijn ding. Dus mijn haar is niet iets tussen Anne en Katie maar gewoon een propere rechte kortere coupe. Ideaal dus voor nu. Maar van zodra de zomer en dus de eerste drie maanden met dat wonder in mijn buik achter de rug zijn trek ik terug naar Brussel naar een salon met wat naam en dan betaal je inderdaad wat meer maar dan kom je tenminste buiten met een superster gevoel ipv girl next door…

Een gedachte over “Haar

Geef een reactie

