kenwood

Ik heb de Kenwood van mijn meme mogen lenen en dat is ongelooflijk super. Goed 25 jaar geleden gingen ik en mijn nichtjes en neefjes elke woensdagnamiddag naar mijn meme. Zij ving ons op na school. Als ik eraan terug denk besefte ik toen niet hoe jong zij eigenlijk wel was. Zij was toen begin 50 maar voor kinderen is leeftijd iets ongrijpbaar. Ze was onze grootmoeder en daarmee was alles gezegd. Maar nu mijn eigen mama Oma wordt bekijk je dat toch anders. Soit, dit even terzijde.
Maar dus de Kenwood, daar bakte ze elke woensdag (en waarschijnlijk de andere dagen ook) brood mee. Mijn pepe luste zijn brood zwartgeblakerd van boven dus de korsten moesten er van ons wel af maar verder was en is het het beste brood dat ik ooit heb gegeten. Soms mochten we er dan ook ventjes mee maken of sandwichen maar gewoon het proces van het broodbakken en de het rijzen en de kenwood maken de herinnering compleet. En vandaag staat die zelfde Kenwood in mijn keuken. Compleet met alle accesoires en met de originele handleiding en recepten van toen. En vandaag ben ik dus begonnen aan mijn eerste brood. Ik ben er zonet achter gekomen dat ik het nog veel langer had moeten laten kneden en dat ik beter in de toekomst een iets groter brood bak omdat de kneedkracht van de machine beter tot zijn recht komt. Maar dat ter zijde. Wij eten vanavond vers gebakken brood uit de Kenwood van mijn meme. Dat is het belangrijkste.

Geef een reactie

