lichaam

20 weken zijn we nu ver. Gisteren zijn we nog eens bij de gynaecoloog geweest en die was weer content. De baby was goed gegroeid en is prachtig gemiddeld. Het is voor zekers ne jongen. Ik heb het nu met beide ogen gezien, het is er ene met kloten aan zijn lijf :-). Ik was ook “mooi” 2 kilo bijgekomen. Op 1 maand. Oké, de feestdagen zaten ertussen en mijn eetlust is een beetje verbeterd, maar 2 kilo!!! Ik ben er nog niet echt met verzoend. Ik ben op dat gebied über-vrouw, en bijkomen is des duivels. Zeker niet iets om opgetogen over te zijn. Ik vind mezelf nog niet “mooi” zwanger. Het lijkt nog steeds alsof ik een aantal kilo’s ben bijgekomen en niet dat ik zwanger ben. Ik heb vanmorgen nog eens de test met de “jeans” gedaan. Je weet wel, testen of je in die ene smalle jeans nog kan. Dat was wel positief, ik kreeg alleen de knop niet meer dicht, maar het heeft mijn onvrede niet weggenomen. Mijn borsten, die altijd klein en fijn waren, zijn nu nog gegroeid en ondanks zeer behoorlijke steun zien ze er wat saggy uit. Ik weet/hoop dat dit alles zich meestal na de zwangerschap netjes herstelt, maar op dit moment vrees ik er wat voor. Ik voel mij op mijn best als lichaam mijn hoofd volgt maar als er tussen die twee onenigheid is dan merk je dat ook aan mij. Dus, na de misselijkheid, de aanvaarding. Zwanger zijn, het is me wat…

Een gedachte over “lichaam

Geef een reactie

