dromen

man man, wat ik allemaal droom de laatste tijd. Sinds mijn zwangerschap droom ik geregeld (bijna elke nacht) over babies. Dat ik geen kleedjes heb voor mijn kindje, of geen aangepaste slaapplaats of dat ik mijn kindje kwijt ben. Vannacht heb ik gedroomd dat ik beviel op 6 maanden en mijn lichaam zag er uit zoals voor de zwangerschap alsof ik helemaal niet zwanger was geweest. het baby’tje was volledig volmaakt en volgroeid en had een bos krullend haar. Niemand geloofde dat ze van mij was. Ik moest danslessen volgen en haar meenemen maar ik wou alleen maar haar vastnemen terwijl allemaal mensen aan mij stonden te trekken om te dansen. Ze wou ook niet eten als ik wou borstvoeding geven wat mij helemaal ongerust maakte dat ze zou sterven. En dan plots sta ik buiten en ben ik haar vergeten en dan staat ze op de trap te huilen en net op het moment dat ik eraan kom valt ze en dan wordt ik gelukkig wakker naast mijn ventje, met baby’tje veilig in buik en ik ben vastbesloten vanaf dag 1 een hekje te plaatsen. Je weet nooit hoe snel ze beginnen kruipen…

2 gedachtes over “dromen

  1. Awel, ik heb vanacht juist gedroomd dat ik Liv vergeten was in de auto op een snikhete dag.
    Ik voel me zelfs al een slechte moeder omdat ik zo’n dingen nog maar durf te dromen.

  2. Volgens mij zijn dit soort dromen vergelijkbaar met de nachtmerries die je hebt voor een première op toneel (naakt opkomen, tekst vergeten, verkeerde datum…): plankenkoorts dus. Niet te veel zorgen maken dus, hoewel hekjes idd. erg praktisch zijn 🙂

Geef een reactie

