blijf

Pfff, ik weet met mezelf deze dagen geen blijf meer. Die misselijkheid die ging verdwijnen is er nog steeds en verschrikkelijker dan ervoor. ’s nachts wordt ik wakker gehouden door mijn blaas die permanent op springen staat en ik verlang naar vakantie. Naar Kerst en Nieuwjaar, naar de feesten. Naar winterwonderlands en skipakken. Mijn buikje toont al een beetje, het lijkt nu alsof ik permanent teveel gegeten heb. Op mijn menu staat met stip op 1 toast met smeerkaas, krisprols met kiri kaas, of sandwishen met boter en jonge kaas. Dat zijn drie variaties van kaas die er altijd inkunnen. Verder zijn appels en appelsienen top favorieten in de fruitregionen. En dan zoete dingen, appelmoes, brie met honing, rode kool met appeltjes, pate met ajuinconfituur ZALIG. Chocolade is ook lekker maar mijn voorkeur voor hartige dingen is niet helemaal weg, het wordt nu vooral gecombineerd met zoete dingen. Eten is moeilijk. Vroeger ging ik al eens de experimentele kant op maar vandaag is dat riskant, mijn maag kan dat niet zomaar meer aan. Ze protesteert bij het minste. Laatst had ik een lekkere spaghetti met verse groentjes klaargemaakt, ik had er helemaal zin, tot aan tafel, toen bleek dat maag een veto had gesteld met als gevolg dat de helft is blijven liggen. Dure affaire is dat. Nog 6 maanden en dan gaan we wat meemaken se 🙂

2 gedachtes over “blijf

  1. Dewi, ik weet niet precies waarom maar mij hebben ze altijd gezegd dat je beter geen paté eet tijdens je zwangerschap. Of heeft dat met toxoplasmose te maken en ben jij daar wel immuun voor? Wil je zeker geen nodeloze schrik aanjagen horen, want weet er zelf het fijne niet van… Misschien eens even nakijken?

Geef een reactie

