geluk

geluk is iets vreemd. Ik ben ervan overtuigd dat niemand je gelukkig kan maken, dat jij zelf degene bent die daar iets aan kan doen. Je moet zelf beslissen dat je gelukkig wil zijn/bent anders gaat het niet. Je kan niet aan iemand vragen “maak me eens gelukkig”. Voor geluk moet je je ook openstellen. Je kan niet gelukkig zijn als je niet durft geloven in geluk. Dus om gelukkig te kunnen zijn moet je je kwetsbaar opstellen en toelaten dat sommige dingen je ook ongelukkig maken. Ik heb met aarzelende stappen mijn weg gevonden naar geluk. Ik heb moeten toegeven aan mezelf dat je hard opstellen en niemand toelaten in je leven je wel veilig houdt voor de negatieve invloeden maar ook voor de positieve invloeden. Dat je niet gelukkig kan zijn als je niets voelt. Door mezelf open te stellen voor liefde en vriendschap heb ik mooie dingen gekregen, een pracht van een ventje, een betere relatie met mijn broer, een betere relatie met vriendinnen en collega’s. Ik heb ook dingen moeten opgeven: het politieke leven kon ik niet meer aan. Met het ontdekken van zoveel moois, kon ik de hardheid van de mensen in de politiek niet meer aan. Mijn eeuwige passie heb ik moeten laten gaan. Ik merk vandaag dat ik na een lange afkick periode terug toe ben aan af en toe een politiek gesprek maar dat ik nooit meer bereid ga zijn een inch van mijn gewonnen geluk af te geven. Ik heb beslist gewoon gelukkig te zijn.

Geef een reactie

