Leven

Montenegro dus. We zijn ondertussen een kleine week thuis en het went nog steeds niet. Alles is wel hetzelfste en mijn huisje voelt vertrouwd aan maar er ontbreekt iets. Ik weet dat vakantie een zeer ongewone periode is. 2 of 3 weken lang verplicht/beloof je jezelf dat je aan niets moet denken. Je laat alles achter zoals het is, en bij thuiskomst vind je een status quo. Alsof die vakantie niet heeft plaatsgevonden. Enkel nog wat foto’s en een bruin kleurtje bewijzen dat je er echt vantussen bent geweest anders zou je het niet eens geloven dat je bent weggeweest. Dus zeggen dat je terug op vakantie wil is een beetje liegen want niemand wil dat zijn leven op hold wordt gezet. toch kan je lessen trekken uit je vakantie. Koen en ik hebben er vaak stil gestaan bij de manier waarop we vandaag leven en hoe we in de toekomst verder willen. Het moet toch mogelijk zijn iets trager te leven. Iets intesiever te genieten en niet alles snel snel te moeten doen. Sinds ik terug ben slaap ik slecht, is mijn neus weer verstopt, heb ik weer pijnlijke spieren. Nochtans zou dit niet mogen als je beseft dat we terugkomen van drie weken op de grond slapen. Het is een moeilijk debat over welke prijs je bereidt bent te betalen voor comfort, luxe en dit leven. Stilaan begin in echter te beseffen dat de prijs misschien te hoog is en het tijd is voor een andere manier van leven.

Een gedachte over “Leven

Geef een reactie

