chaos

ik heb altijd gedroomd van een gestructureerde wereld. Waar mensen hun verantwoordelijkheid nemen voor de dingen die ze doen, mooi schema’s volgen. Ik ben maw een groot aanhanger van Adam Smith en de meer verfijnde lean manufacturing methode maar dan in het echte leven en niet alleen in de fabriek. Jammer genoeg blijkt tot nader orde het echte leven niet in het minst te trekken op iets gestructureerd. Voor een ‘rigide’ persoon als mezelf, ondanks mijn af en toe gekke kuren, is dat onuitstaanbaar. en dus sleep ik mij bij wijlen door het ongestructureerde leven, ik kijk weg wanneer zaken zie die helemaal waanzinnig georganiseerd zijn en tracht mijn eigen leven zo goed en kwaad als het kan enige structuur toe te dienen. Wat in casu een onmogelijke opdracht is daar chaos chaos met zich meebrengt en ik dus per definitie achter de feiten aanloop. Gelukkig bestaat er zoiets als kantoormateriaal en ben ik dus elke dag dankbaar als ik gewapend met dymo, tussenbladen en kaften documenten kan klasseren. Het is het meest rustgevende moment van de dag en helpt mij verder in chaos te leven.

Geef een reactie

