verlengd

Een verlengd weekend. Dat is voor mijn lijf gegarandeerd de moment om alles wat onder de oppervlakte aan het sluimeren was naar boven te laten komen. Het lijkt of ik veel ziek ben maar ik geloof dat ik gewoon nooit de tijd neem om te genezen en alles wat onderdruk om toch maar vooruit te kunnen. Dringend tijd om dat aan te pakken maar het volledig laten uitbreken heeft dus moeten wachten tot gisteren en vandaag. Dit weekend was het namelijk dubbel feest:
1) Heb ik een oude vriendin na 5jaar eindelijk terug gezien. De laatste keer is toen ze trouwde. Ondertussen heeft ze 3 schatten van kinderen en een eigen huis gebouwd. Door een speling van het lot kwamen onze mannen met elkaar in contact en zodoende werd ons contact terug aangescherpt en met de hulp van Facebook hadden we vrijdag afgesproken om elkaar nog eens te zien. De avond is met stip genomineerd om de gezelligste avond van 2008 te worden. Ik wist niet hoe hard ik haar had gemist. Je hebt van die mensen die je 1 keer raken en zelfs als je ze daarna niet vaak meer ziet, ergens in je systeem blijven hangen. Wel zij is blijven plakken met Tec7
2) zaterdag was het de grote feest voor mijn grootouders die hun diamanten bruiloft vierden. 60 jaar zijn ze al samen. Eerst was het de meest emotionele mis van het jaar waar geen enkele wang droog bleef en waar we alle mensen van wie we het voorbije jaar hebben moeten afscheid nemen, herdachten. Waar de liefde van ons moeke en peter in de verf werd gezet en we als kleinkinderen mooie teksten voorlazen. Vervolgens was er de receptie waar mijn neef samen met de tantes de meest aangrijpende powerpoint ooit in mekaar had gestoken over het leven van mijn grootouders met wederom tranen als gevolg. Gelukkig was er genoeg schuimwijn om alles wat vlotter door te spoelen. 

Het gevolg van dit feestgedruis, laat opblijven en al die emotionaliteit was een Dewi die zondag pompaf was en zonder stem in de zetel lag. Mijn ventje heeft goed voor mij gezorgd met als gevolg, vandaag al veel beter. Alhoewel ik ergens stiekem blij ben dat het regent, zo heb ik een excuus om nog een dagje in de zetel te hangen met een goede film.

 

3 gedachtes over “verlengd

  1. Lieve Schat,
    Dat ge het maar weet ! Niks is perfect, ook ons lichaam niet.
    Ge moet uw gezondheid op prijs stellen. Werken en alles wat erbij hoort is belangrijk ..maar niet vergeten dat je gezondheid boven alles gaat. Je neemt echt niet genoeg tijd om uit te zieken. Medicamenten kunnen helpen, maar je lichaam moet ook de tijd krijgen om te genezen.
    Al die verhalen van ik heb maar 4 uren slaap nodig per nacht… ik ben nooit ziek, of eens één dagje .. dat is allemaal praat voor de vaak. Ze vertellen er niet bij dat ze ’s middags een dutje doen of opwekkende middelen gebruiken enz. En daarbij hé ne verkeerde levenstijl dat wreekt zich wel … later.

    Dus … Rusten en uitzieken daarna kan je met vernieuwde moed aan de slag.

    Je bezorgde mama.

Geef een reactie

