Geur

Nog op diezelfde girl geek dinner kregen we een rondleiding op de tentoonstelling expo 58 in de Lamot in Mechelen. De tentoonstelling is echt de moeite en het was impressionant al de standen van toen zo te kunnen herbeleven. Daar stond ook nog een oude keuken opgesteld vanuit die tijd. Zo’n schattige met van die kleine kastjes en schuiven met leuke motiefjes ingeplakt. Toen ik de kastdeur opende waande ik me onmiddellijk bij mijn grootouders thuis. De onmiskenbare geur van nootmuskaat en zout in tinnen potjes. Je vraagt je misschien af “zout in tinnen potjes” kun je dat ruiken. Ik zweer van wel, het zout doet iets met de pot volgens mij, waardoor je een metaalachtige geur krijgt vermengt met de geur van zout. Heel speciaal en enkel te vinden in grootmoeders keukenkasten.

Geef een reactie

