examen

Jawel, op dit moment ben ik net als vele andere studenten vlijtig aan het studeren voor mijn examen Bedrijfskunde morgen. Ik herinner mij de dag dat ik startte met de opleiding als gisteren. Ik was weer even zenuwachtig als alle andere eerste schooldagen die ik mij kon herinneren. 27 jaar en nog steeds nerveus. Ik vond mezelf een beetje belachelijk maar soms dirigeert je lijf je en heb je er zelf niet zoveel zeg over. En dus nu ben ik stilletjesaan ook zenuwachtig aan het worden over het examen morgen. Net zoals ondertussen 2 jaar geleden (mijn laatste examen was Law en Economics aan de universiteit Gent in 2006) en toch blijf ik het fantastisch vinden. Ik vind examen periodes de leukste tijd ever! zonder zever. De hele dag met je neus in boeken kennis tot je nemen die door anderen voor jou is verwerkt en uitgelegd. Het plotseling beter verstaan van toen uitgelegde verbanden, inzicht krijgen in theorien en filosofieen. Moest je van studeren an sich rijk worden dan denk ik dat dat mijn droom job zou zijn. Gelukkig helpt dit diploma me weer een stapje verder in mijn professionele leven en geeft het me als toekomstige mama een brede basis voor mijn kinderen te helpen vooruit komen in dit leven. Dus morgen duimen om 18h

 

Een gedachte over “examen

  1. Gelukkige verjaardag ……
    BTW … Je mag niet te slim worden. Er moet een moment komen waarop je kinderen met hun ogen kunnen draaien en mompelen .. ‘wat weet ons ma daar nu van’.
    Ik … Ik weet daar alles van
    Super oma !

Geef een reactie

