slachtoffer

Het is zover. Het eerste slachtoffer is gevallen. Letterlijk…
In het groene dal waar ik woon is het onvermijdelijk dat vogels komen vogelen onder je dak. Hoe hermetisch je het ook afsluit, er is geen ontsnappen aan. Daarnaast is mijn huis al eeuwen de toplocatie voor vogelen als ik het aantal gevonden nesten tijdens de renovatie tel.
Zo’n vogelhuishouden is niet niets. Van 5 uur ’s ochtends zijn ze in de weer. Pieren aanbrengen, op de loer liggen voor mogelijke vijanden, je nest onderhouden door je uitwerpselen op het pas aangelegde pad van je gastvrouw te dumpen. Er is veel werk. en af en toe gebeuren er zoals in elk huishouden ook ongelukken, drama’s. Ik heb zonet met veel liefde het eerste slachtoffer verwijderd van plaats van het onheil, mijn terras. Het was nog veel te jong om te vliegen.

En zo is het overal wat. 

Geef een reactie

