schoenen

Heerlijk zo’n weertje. Mijn zomerkleren zijn uit de kast gekomen en ook mijn winterschoenen hebben plaats gemaakt voor zomerschoenen. Allemaal leuke sandaaltjes, open pumps. jep, mijn voetjes zijn klaar voor de zomer, of toch niet. Niet dus. Die zomerschoenen dat oogt allemaal leuk tot je met je blote, zweterige, plakkerige voeten in slecht gemaakte, niet van echt leer vervaardigde, ingewikkelde riempjes schoenen moet. Het gevolg: overal bleinen, open wondes en het gevoel dat je voeten vanstgeplakt zijn aan je schoenen behalve op de plekken waar ze schuren. Gelukkig werk ik voor de rusthuissector en ben ik vandaag verholpen door onze verpleegsters dankzij “second skin” pleisters. Je moet er niet naar gaan zoeken in de winkel dames want ze zijn enkel te verkrijgen voor open wondes te verzorgen niet voor tere voetjes. In ieder geval, ik slaag erin de dag door te pikkelen en ben mij nu al aan het afvragen welk paar ik morgen moet aandoen zodat deze alvast niet verder schuren op de wondes van gisteren en vandaag.

Geef een reactie

