Dipje

Het is een te drukke week geweest. Dat trek ik niet. En dan heb ik een dipje zoals vandaag. Vanmorgen ben ik nog vlijtig opgestaan om met mijn nicht naar de sportclub te vertrekken maar in de sportclub was de kaars op. Geen fut meer om op de crosstrainer te stappen en me af te beulen voor kilo’s die er toch niet af willen. Op dat moment passeert de dame die het spel leidt en vraag ik of de les Body Balance relax is om mee te volgen. Zij verzekert me dat het wat lijkt op Yoga en dat je nadien zeer ontspannen bent. Ik besluit dat dit een goed alternatief is. In retrospect niet. Je moet een ongelooflijke kracht en lenigheid bezitten om al die oefeningen vlot mee te kunnen doen. Ik heb dus een uur mijn lichaam in onmogelijke posities liggen wringen. Tijdens dit wringen sta je een uur oog in oog met jezelf dankzij een reuzenspiegel die elke centimeter van je lichaam meedogenloos reflecteert. Alsof dat nog niet genoeg is, is het merendeel van de cursisten +40, vel over been en hyper lenig. Ik heb mij dan ook een uur opgewonden over al die madammen en hoe dat het komt dat ik met mijn 27 lentes lijk op een stramme pattattenzak alwaar zij op vliegende elfjes gelijken.

En dus nu een dipje. Volledig op. Nu ga ik in bad. Proberen fit te geraken. Vannacht doe ik nl. mee aan een dropping. Kwestie van timing gesproken…

Geef een reactie

