Schelde

Ik ben een echt globentrotter. Sinds mijn 13de verken ik de wereld en kan ik zeggen dat ik toch al een deel van de wereld heb gezien. Onder het motto, mijn thuis is waar mijn Stella staat, had ik bij het begin van deze huizenjacht iets van, het maakt niet uit waar ik woon, de wereld is mijn thuis. Niet dus. Toen ik gisteren aan het lopen was besefte ik plots hoe zeer ik na al die jaren in Hingene, gehecht ben geraakt aan de Schelde en het landschap dat bij een meanderende rivier hoort. Het riet, de vreemd gegroeide bomen, de geur, de geluiden, de oude hoeve boerderijtjes, etc. Plots besefte ik ook “papa ik lijk steeds meer op jou”. Mijn vader is namelijk even gehecht aan “den bos” en de Schelde.

Toen ik thuis kwam heb ik dan maar eerlijk opgebiecht aan Koen dat ik verliefd ben op groen, water en weide en dat dus deze pot verplanten niet zo evident gaat zijn als het in het begin leek. Ik heb al geopperd dat we ergens in Australie op een farm moeten gaan wonen maar dat vond hij er wat over.

Een gedachte over “Schelde

Geef een reactie

