Sporten

Elke woensdag ga ik sporten. Niet zozeer voor het sporten zelf maar vooral om mijn hoofd leeg te maken en alles even op een rijtje te zetten. Na het sporten ben ik vaak een beetje verdoofd, tijdens het drogen van mijn haar komen dan allerlei gedachten naar boven die ik verdrongen had of tijdelijk gestockeerd voor een later moment. Plots was ze daar, de gedachte, stel dat mijn dochter of zoon mij helemaal niet graag heeft? Dat onze karakters totaal niet met mekaar gaan kunnen omgaan, dat hij of zij hun papa liever gaan hebben dan mij?! En dat ik dan helemaal en alleen achter blijf. Of wat als de mama’s en papa’s van de kinderen waar mijn kinderen naar school gaan mij niet graag hebben en niet tegen mij gaan willen praten? Of wat als we verhuizen en iedereen vindt zijn weg behalve ik. Dit alles spookte door mijn hoofd tijdens het drogen van mijn haren. Het werd mij wat teveel, ik heb dan maar de haardroger neer gelegd en mijn vochtig haar bijeengebonden en al die nare gedachten van mij afgeschud. Gedaan met doomdenken. Ik ga een toffe mama zijn! en mijn ventje een super papa! en anders is er ook nog oma en opa en andere oma en opa en Luc.

  

Een gedachte over “Sporten

  1. Tuurlijk ga jij een toffe ma zijn en Koen nen toffe pa! Daar twijfelt toch niemand aan !
    En ikke hé, ahwel hé ikke word een leuke oma !
    Ik ben nogal ambitieus hé !

    Weet je : Stop chasing shadows, just enjoy the ride. (Plagiaat – Morcheeba)

    Lieve, Ma en … toekomstige oma !

Geef een reactie

