Dromen

Sinds het hele baby verhaal droom ik soms de raarste dingen. Vaak over het niet kunnen vinden van mijn kindje of het vergeten eten te geven. Ik ben heel slecht in het onderhouden van mijn kamerplanten, ik vergeet ze al eens water te geven. Ik had mij altijd voorgenomen dat ik eerst een plant in leven moest kunnen houden voor ik aan baby’tjes kon beginnen. De oleander leeft ondertussen een jaar en half. Mijn laatste droom ging over dat water geven. Dat ik mijn babytje was vergeten water te geven en dat het nu volledig uitgedroogd was. De andere droom ging over namen. Ik en mijn vriend hebben al een meisjesnaam gekozen maar nog geen jongensnaam. In mijn droom was ik bevallen van een jongen en had ik geen naam en iedereen bleef maar vragen hoe ik hem ging noemen maar ik wist het niet. Paniek sloeg rond mijn hart. Want wat voor een slechte moeder was ik niet.

Pfff wat een mens dromen kan…

2 gedachtes over “Dromen

  1. lieve Dewi, toen ik bevallen ben van onze dochter hadden we ook geen naam voor haar!!!!! iedereen in de omgeving was er van overtuigd dat ik opnieuw een jongen op de wereld zou zetten maar niets was minder waar. Ons Mieke is geboren om 20.00 uur en de volgende middag heeft ze pas haar naam gekregen. Ben ik nu een slechte moeder?
    Ik denk niet dat er veel slechte moeders rondlopen op de wereld. Volgens mij probeert elke moeder wel haar best te doen voor haar kindje. Veel moeders hebben niet het juiste voorbeeld gezien thuis en weten bijgevolg niet wat goed is voor de baby en wat niet maar ” slecht zijn” betekent opzettelijk foute dingen doen en dat doet volgens mij geen enkele mama.
    Weet je, ik vind dat je het hele babygebeuren zijn gangetje moet laten gaan zonder je op voorhand druk te maken over zaken die zijn beloop wel zullen hebben. Laat de natuur zijn ding doen en de rest komt wel vanzelf. Laat je hoofd niet op hol brengen door verhalen van andere mama’s. Elk nieuw leven is uniek en jij en Koen zijn ook uniek dus….. en als er echt problemen komen zijn er natuurlijk nog altijd de oma’s en opa’s en Luccen om jullie bij te staan. Geniet vooral en maak eens een lijstje van wat leuk zal zijn aan een baby want het is toch daarom d

  2. Soms droom je inderdaad de raarste dingen, dat ken ik. ik wens je al veel succes met je toekomstplannen. Kindjes, ik kan ze je alleen maar aanraden. En ik verzeker u dat je ze niet kan vergeten te voeden, dat is onmogelijk! Ze wenen er wel achter 🙂

Geef een reactie

